Ontstaan
Vanuit een samenwerking met Mr. Action Learning Netherlands (Otmar Donnenberg) is Lean Services gestart om vorm te geven aan een action learning aanpak om organisaties te helpen Lean te worden. Samenwerking is gevonden met het Duitse TEAM7 Action Learning Consultants, wat geresulteerd heeft in vele succesvolle Lean transities in grote Duitse industriële bedrijven. Lean Services heeft daarnaast laten zien dat het Lean concept zich heel goed leent voor dientsverlening en zorg.
Missie
Bedrijven te leren hoe meer waarde voor hun klanten kunnen scheppen in kortere doorlooptijden, tegen lagere kosten en met meer werkplezier.
Visie
Lean Services stelt dat een goede kwaliteit van de dienstverlening, naast blije klanten en gemotiveerde medewerkers, altijd leidt tot lagere kosten. Hierbij gaan wij altijd uit van de wensen van de klant.
Een goede kwaliteit krijg je door de medewerker weer verantwoordelijk te maken voor zijn eigen werk. Door hen te leren hoe ze zelf hun organisatie kunnen verbeteren en hen zelf de regie te laten nemen is de organisatie ook in de toekomst in staat het verbeterproces continu voort te zetten. Lees verder over onze aanpak of Lees onze uitleg over systeemdenken
Andree de Miranda
Andree werkt sinds een jaar of 10 met de Lean denkwijze. Meer doen met minder. Inspiratie hiervoor komt steeds weer van Toyota. Systeemdenken past hier naadloos bij. Doel van zijn werk is steeds weer de medewerker eigenaar van zijn eigen werk te maken. Verbeteren wordt dan kinderspel. Weerstand ertegen is er dan niet meer.
Veel van zijn praktijkervaring deed Andree op in grote industriële ondernemingen in Duitsland. Daarnaast paste hij Lean toe in laboratoria, bij gemeenten, bij de rechterlijke macht en in de zorg. Hij is eraan gewend geraakt de verwachtingen van zijn klanten ruim te overtreffen.